Pengaturan

Gambar

Lainnya

Tentang KASKUS

Pusat Bantuan

Hubungi Kami

KASKUS Plus

© 2024 KASKUS, PT Darta Media Indonesia. All rights reserved

hiromyziro363Avatar border
TS
hiromyziro363
STORY PRICE TOP TOUR GAMING IN THE WORLD
CLICK HERE  [https://SENSOR.com/GIVEAWAY2021]

League of Legends, juga dikenali sebagai LoL, adalah permainan video Multiplayer Online Battle Arena (MOBA) yang dikembangkan dan diterbitkan oleh Riot Games. Permainan ini pertama kali disebut pada Oktober 7, 2008, dan dikeluarkan pada bulan Oktober 27, 20092.
Dalam League of Legends, pemain mengawal juara dengan kemahiran unik yang kuasa meningkat setiap kali mereka memenangi pertarungan, sama ada terhadap pemain atau pemain kecil, NPC kecil yang meninju untuk membunuh musuh. Matlamat permainan adalah untuk menghancurkan perhubungan musuh, sebuah bangunan yang terletak di tengah-tengah dasar lawan. Untuk mencapai nexus dan mengalahkannya, pemain mesti bertindak sebagai satu pasukan dan meneutralkan ancaman yang berbeza di sepanjang jalan, seperti menara, dan tentunya pasukan musuh datang untuk pertalian mereka sendiri.
Liga Legenda dengan cepat menjadi fenomena sebenar. Di 2013, ia menjadi salah satu permainan yang paling dimainkan di dunia. Ia juga menggoda dunia esport dengan menjadi acara sukan paling ditonton dalam sejarah, dengan lebih daripada 32 juta penonton dalam talian dan lebih daripada 8.5 juta pandangan serentak dalam Kejohanan Dunia Musim 3 Finale di 2013. Rekod ini dipukul setiap tahun, dan rekod terakhir bermula pada Siri Kejuaraan Dunia sebelumnya di 2018, yang hampir mencapai 100 juta penonton (99.6 juta) dan penonton rata-rata 19.6 juta penonton seminit semasa Grand Finals.
Setiap tahun, pemain Liga Terbaik Legends bersaing dalam liga elit yang dikenali sebagai Liga Siri Kejohanan Legends, atau LCS. Dua puluh pasukan di seluruh Amerika Utara dan Eropah berhadapan untuk memenangi Hadiah Utama. Di 2018, kolam hadiah LCS tidak kurang daripada $ 6,450,000. Lebih-lebih lagi, untuk memastikan adegan kompetitif yang lebih adil dan profesional, Permainan Riot menyediakan semua pemain menyertai LCS dengan gaji. Hadiah wang tunai, gaji dan penonton menjadikan League of Legends sebagai nama besar dalam adegan esport.


0
279
1
GuestAvatar border
Komentar yang asik ya
Mari bergabung, dapatkan informasi dan teman baru!
Sports
SportsKASKUS Official
23.3KThread12KAnggota
Urutkan
Terlama
GuestAvatar border
Komentar yang asik ya
Ikuti KASKUS di
© 2023 KASKUS, PT Darta Media Indonesia. All rights reserved.