Pengaturan

Gambar

Lainnya

Tentang KASKUS

Pusat Bantuan

Hubungi Kami

KASKUS Plus

© 2024 KASKUS, PT Darta Media Indonesia. All rights reserved

andrianushoAvatar border
TS
andrianusho
Cool !!! 50.000 Mainan Bekas di Jepang Jadi Karya Seni
Spoiler for 21st Century Museum of Contemporary Art :


Saat seorang anak tumbuh dewasa, apa yang terjadi dengan mainan mereka? Disimpan? Dibuang? Atau didaur ulang? Sebanyak lebih dari lebih dari 50.000 mainan bekas di Jepang seperti mainan mobil-mobilan, aneka figure, patung makhluk seperti Godzilla, dinosaurus, dan blok mainan bangunan bekas dalam warna pelangi telah diciptakan menjadi sesuatu yang baru dan menarik oleh seorang seniman Jepang bernamaHiroshi Fuji. Karya-karyanya itu ia pamerkan di galeri 21st Century Museum of Contemporary Art di Kanazawa, Jepang. Tidak hanya menggabungkan 50.000 mainan bekas tersebut, Fuji juga harus memberi kode warna pada setiap mainan itu dan memastikannya terlihat indah saat dibentuk menjadi satu instalasi yang mengesankan creativeboom.com.

Spoiler for 21st Century Museum of Contemporary Art :


Spoiler for 21st Century Museum of Contemporary Art :


Spoiler for 21st Century Museum of Contemporary Art :


Spoiler for 21st Century Museum of Contemporary Art :


Spoiler for 21st Century Museum of Contemporary Art :


Ini Akses dan harga Tiket 21st Century Museum of Contemporary Art Kanazawa

ACCESS

From Komatsu Airport
About 40 min by Airport Limousine bus. Get off at Kanazawa Station west gate (terminal). Transfer to local-line Bus.

From JR Kanazawa Station

― Bus
HOKUTETSU Local-line Bus (Local Bus):

Take buses from bus terminal 3,6 at East Exit. Get off at “Hirosaka·21st Century Museum”. Walk 1 min. Take buses from bus terminal 8–10 at East Exit. Get off at "Korinbo (ATRIO-mae)". Walk 5 min. (10-min ride)

KANAZAWA LOOP BUS :

Take buses from bus terminal 7 at East Exit. Get off at “Hirosaka·21st Century Museum (Ishiura Jinja-mae)” (20-min ride). Walk 1 min.

― Bus services limited to weekends and holidays

Machibus :
Take buses from bus terminal 5 at East Exit. Get off at “Kanazawa 21-Seiki Bijutsukan / Kenrokuen (Mayumizaka-guchi)” (20-min ride). Walk 1 min.

KENROKUEN SHUTTLE :
Take buses departing from bus terminal 6 at East Exit. Get off at “Hirosaka·21st Century Museum (Shiinokigeihinkan-mae)” (20-min ride). Walk 1 min.

― Taxi

Take taxi from East Exit taxi stand (10-min ride).
Note: For detailed information on transportation to and around Kanazawa City, please see the Kanazawa Tourist Information Guide website [http://www.kanazawa-tourism.com/].

MUSEUM HOURS

Museum Hours

Exhibition Zone :
10:00 – 18:00
*Open until 20:00 on Fridays and Saturdays

Public Zone :
9:00 – 22:00

Closed

Exhibition Zone :
Mondays
*When Monday is a national holiday, closed on the following weekday instead.
New Year Holidays

Public Zone :
New Year Holidays
Dates Closed in April 2016 - March 2017

TICKETS
All Museum Tickets Is Free

Bagaimana dengan kalian? Apa yang kalian lakukan dengan mainan bekas semasa kanak-kanak?

Sumber: http://www.japantrips.co/#!Keren-Ban...f2bcae6e4017ff

Boleh ditilik gan artikel lainnya >>>> http://www.japantrips.co/#!Indahnya-...f2bcae6e401c79
Diubah oleh andrianusho 27-06-2016 04:03
0
3K
31
GuestAvatar border
Guest
Tulis komentar menarik atau mention replykgpt untuk ngobrol seru
Mari bergabung, dapatkan informasi dan teman baru!
The Lounge
The LoungeKASKUS Official
923.1KThread83.3KAnggota
Terlama
GuestAvatar border
Guest
Tulis komentar menarik atau mention replykgpt untuk ngobrol seru
Ikuti KASKUS di
© 2023 KASKUS, PT Darta Media Indonesia. All rights reserved.