alexa-tracking
News
Batal
KATEGORI
link has been copied
1024
1024
KASKUS
51
244
4.17 stars - based on 12 vote 5 stars 0 stars
https://www.kaskus.co.id/thread/5a6e4a9a582b2ebd388b456f/widodos-smoke-and-mirrors-hide-hard-truths
Lapor Hansip
29-01-2018 05:11
Widodo’s smoke and mirrors hide hard truths
Facilitated by a largely unquestioning media, Indonesian President Joko Widodo’s government has become a master at the game of smoke and mirrors, which in its simplistic form is all about convincing the public that things are happening when they really aren’t.


The protracted negotiations with US mining giant Freeport McMoran Copper & Gold are a good example, but going back to the presidency of Susilo Bambang Yudhoyono the deceptive game-playing has covered everything from beef to natural resources to infrastructure.

The daily
Report
Must-reads from across Asia - directly to your inbox

While not new, the official obfuscation and embellishment of the truth has become more apparent as the 2019 legislative and presidential elections approach and Widodo and his palace spin doctors perceive the need to display his accomplishments.

Yudhoyono played this game back in mid-2011 when the Australian government suspended live cattle exports to Indonesia over animal welfare issues, and Jakarta decided some payback was in order by ordering a ban of its own.

Over the next two years, it slashed cattle imports by half and sought to convince consumers that the local industry could fill the gap when rising prices – and one of the lowest per capita beef consumption rates in Asia — clearly showed it could not.

Fast forward to the much-vaunted China-backed US$5.8 billion Jakarta-Bandung fast-rail project, once seen as the showcase of Widodo’s ambitious infrastructure program and now stalled over land acquisition issues that should have been foreseen.
Getting it started hasn’t been for the want of trying. Widodo attended a ground-breaking ceremony in January 2016, only to see Transport Minister Jonan Ignasius call a halt to the project five days later because of several “unresolved issues.”

Widodo and the Chinese weren’t amused. In July, the same month the construction permit for the project was finally issued, Ignasius — the former, highly successful chief executive of state-run railway Kareta Api — was unceremoniously sacked.

The president should have already learnt his lesson. In mid-2015, he had presided over the ground-breaking of the US$4 billion, Japan-funded Batang power station in Central Java, only to discover local farmers were still refusing to sell a key patch of land.

The courts finally resolved that one, but the railway still isn’t going anywhere despite the efforts of State Enterprise Minister Rini Soemarno, who showed up last July for yet another ground-breaking event – this one a tunnel.

It takes a lot to beat the whole Freeport saga, though, starting with last year’s framework agreement which was hailed at the time as a major victory for the Widodo government in forcing the company to agree to divest 51% of its shares in its local subsidiary.

Maybe so, but no-one seemed to notice that the devil was in the small print. In fact, the Indonesia media failed to point out at the time that the crucial questions of valuation and management control had yet to be settled.

A protestor at PT Freeport Indonesia’s headquarters in Jakarta calling for the closure of its mine in Papua province. Photo: Reuters/Beawiharta
Little surprise then that the negotiations continue, interspersed on frequent occasions with reassuring pronouncements by senior government officials that a final, final deal is just around the corner. It has been a long corner.

So far, there have been at least four government-imposed deadlines, all based on the extension of Freeport’s permit allowing it to continue exporting copper concentrate from its high-altitude Grasberg mine in Papua’s Central Highlands. The next one is in June.

Refusing the permit would clearly hurt the company’s profits, but it would also cut deeply into government revenues and, perhaps more importantly, lead to worker lay-offs that could spark unrest in the country’s already volatile Papua region.
In the latest show-and-tell, the government last week ceremonially signed a memorandum of understanding under which it will hand over 10% of the Freeport Indonesia shares it still needs to acquire to the Papua provincial administration.

The government spin machine has also recently turned to eastern Indonesia’s Marsela natural gas project, which for reasons even some senior Indonesian politicians can’t figure, Widodo wants to be developed on a remote, sparsely-inhabited island.

A Pertamina worker sits under pipes at Bunyu island, Indonesia’s East Kalimantan province in a file photo. Reuters/Beawiharta
Joint venture partners Inpex and Shell have been dragging their feet, arguing that only an offshore facility makes sense, given the undersea terrain and a lack of existing infrastructure.

With the project seemingly in limbo, the government announced earlier this month that the partners were working on detailed plans for an onshore plant that would be finished by the end of this year. Tellingly, there was no word from either company.

“The officials are talking on behalf of the company, without the company knowing anything about it,” says one Indonesian oil veteran. “That’s politics, but for me as an industrialist it is very troubling.”

The French oil giant Total has maintained a similarly stoic silence since the state-run Pertamina oil company claimed the firm wanted back into the Mahakham gas field, which it had to leave when its contract expired last December.

In fact, with little money to maintain the Mahakham, it is the government that has been offering Total a slightly higher 39% participating interest to entice it to return as a partner in the field it ran for more than 40 years.

Widodo also adopted Yudhoyono’s cattle chicanery, part of an economic self-sufficiency program in which, with little planning and a lot of wishful thinking, Indonesia was hoping to produce all its own beef, rice, sugar, corn and soybeans.

Indonesian agrarians planting rice. Photo: iStock/Getty Images
In 2015, it was proudly announced that the proportion of beef imports to total consumption had dropped from 31% to 24%, without anyone noting that Indonesians were eating just 2.7 kilograms a year, the lowest per capita rate in the region.

A year later, that figure had shot back up again to 32% and last year it increased yet again to 41% with the price of beef at US$10 a kilogram and officials acknowledging the obvious: that Widodo’s five-year self-sufficiency target was now unattainable.

Again, that has a familiar ring to it. By importing rice, seen as almost a crime in some nationalistic quarters, past governments have often been forced to admit (if anyone is listening) that Indonesia’s supposed self-sufficiency in rice is nothing but a myth.

That would have former President Suharto, who did achieve rice self-sufficiency back in the early 1980s with careful planning and a slew of coordinated programs, rolling over in his grave.

http://www.atimes.com/article/widodos-smoke-mirrors-hide-hard-truths/
0
Beri apresiasi terhadap thread ini Gan!
Tampilkan isi Thread
Halaman 2 dari 4
29-01-2018 09:08
g mgkn ini berita resmi, pasti abal2

apalagi kata yg diapake sgt tdk menunjukan kode etik jurnalisme

kyk misalnya "rolling over his grave", really? bau2 opini org (g tau siapa) artikel ini, bkn berita

0
29-01-2018 09:22
Quote:Original Posted By wa2n43
Tumben orang blue ngomongin yang negatif ttg pakde


mungkin yg ini masih belum digosok gan emoticon-Leh Uga emoticon-Leh Uga emoticon-Leh Uga
0
29-01-2018 09:26
Quote:Original Posted By dmcarthur
As is stated,
Positive Hoax is always accepted,
emoticon-Stick Out Tongue


Nastak baca tulisan indonesia saja masih di eja, malah dikasih artikel bahasa inggris,
Nastak bisa kejang kejang,
emoticon-Stick Out Tongue


yang penting hoax itu "membangun" emoticon-Leh Uga emoticon-Leh Uga emoticon-Leh Uga
0
29-01-2018 09:34
Quote:John McBeth has spent 44 years of his 52-year journalistic career in Asia, first as a sub-editor on the Bangkok Post and later as a Bangkok-based freelance reporter for Asiaweek, the London Daily Telegraph and United Press International. He joined the Far Eastern Economic Review in 1979 and for the next 25 years served as the magazine’s bureau chief in Bangkok, Seoul, Manila and Jakarta. When the Review closed in 2004, he was hired as a contract columnist for the Straits Times, writing mostly on Indonesian affairs. At 72, he remains one of the longest serving foreign correspondents in the region.


w tunggu bukunya Mr. McBeth yg bahas soal Jokowi aja lah
0
29-01-2018 10:50
Quote:Facilitated by a largely unquestioning media, Indonesian President Joko Widodo’s government has become a master at the game of smoke and mirrors, which in its simplistic form is all about convincing the public that things are happening when they really aren’t.


wuuiih pakde udah diakui level master ama wartawan asing emoticon-Ngakak (S)
0
29-01-2018 11:53
Quote:Original Posted By unicorn.phenex
comment section is always the best
emoticon-Ngakak
Widodo’s smoke and mirrors hide hard truths


dan panasbung gagal colay
0
29-01-2018 12:46
master at the game of smoke and mirrors

Gimana gak pinter main gini backingnya didikan moerdani semua emoticon-Big Grin mulai luhut, hendro priyono emoticon-Big Grin Soeharto dengan metode baru emoticon-Big Grin
-1
29-01-2018 13:02
Bagus nih artikel
0
29-01-2018 13:13
”That would have former President Suharto, who did achieve rice self-sufficiency back in the early 1980s with careful planning and a slew of coordinated programs”

Udah tau kan mengarah kemana artikel ini?
emoticon-Ngakak
0
29-01-2018 13:14
Quote:Original Posted By unicorn.phenex
”That would have former President Suharto, who did achieve rice self-sufficiency back in the early 1980s with careful planning and a slew of coordinated programs”

Udah tau kan mengarah kemana artikel ini?
emoticon-Ngakak


Antek orde baru
0
29-01-2018 13:23
Nasbung beneran bego apa begimana yak? Kan ini artikel jelek jelekin padhe jokita. Ini artikel buat tambahan ente pade, mayan biasanya kliping bahasa indo skrg ada yg keliatan berkelas pake english. Besok besok bikin yg bahasa arap yak :sundulgan
0
29-01-2018 13:36
Quote:Original Posted By mol1709
Widodo’s smoke and mirrors hide hard truths

Pemimpin Indonesia telah menjadi master seni obfuscation dan hiasan resmi dengan pemilihan 2019 dalam pandangannya

Dengan difasilitasi oleh media yang sebagian besar tidak dipertanyakan, pemerintah Indonesia Presiden Joko Widodo telah menjadi master dalam permainan asap dan cermin, yang dalam bentuknya yang sederhana adalah tentang meyakinkan masyarakat bahwa segala sesuatunya terjadi saat mereka benar-benar tidak.

Perundingan yang berlarut-larut dengan raksasa pertambangan AS Freeport McMoran Copper & Gold adalah contoh yang bagus, namun kembali ke kursi kepresidenan Susilo Bambang Yudhoyono, permainan permainan yang menipu telah mencakup segala hal mulai dari daging sapi sampai sumber daya alam hingga infrastruktur.

Meskipun tidak baru, kebingungan resmi dan perhiasan dari kebenaran telah menjadi lebih jelas seperti pemilihan legislatif dan presiden 2019 dan Widodo dan istananya memutar dokter melihat perlunya untuk menampilkan prestasinya.

Yudhoyono memainkan permainan ini kembali pada pertengahan tahun 2011 ketika pemerintah Australia menangguhkan ekspor ternak langsung ke Indonesia mengenai masalah kesejahteraan hewan, dan Jakarta memutuskan bahwa ada pembayaran kembali dengan memerintahkan pelarangannya sendiri.

Selama dua tahun ke depan, ini mengurangi impor sapi setengahnya dan berusaha meyakinkan konsumen bahwa industri lokal dapat mengisi kesenjangan saat harga naik - dan salah satu tingkat konsumsi daging per kapita terendah di Asia - jelas menunjukkan tidak mungkin.

Maju cepat ke proyek rel kereta cepat Bandung-Bandung senilai US $ 5,8 miliar yang didukung oleh China, Bandung, pernah dilihat sebagai contoh program infrastruktur ambisius Widodo dan sekarang terhenti karena masalah pembebasan lahan yang seharusnya sudah diramalkan.

Indonesian President Joko Widodo (second left) and China Railway Corp manager Sheng Guangzu (center) examine a high-speed-train model during a groundbreaking ceremony for the Jakarta-Bandung railway line in Walini, West Java province, on January 21, 2016. Photo: Reuters / Garry Lotulung Presiden Joko Widodo dan manajer China Railway Corp Sheng Guangzu (C) memeriksa model kereta berkecepatan tinggi pada upacara peletakan batu pertama untuk jalur Jakarta-Bandung pada tanggal 21 Januari 2016. Foto: Reuters / Garry Lotulung
Memulai itu bukan karena ingin mencoba. Widodo menghadiri upacara peletakan batu pertama pada bulan Januari 2016, hanya untuk melihat Menteri Transportasi Jonan Ignasius menghentikan proyek tersebut lima hari kemudian karena beberapa "masalah yang belum terselesaikan".

Widodo dan orang Tionghoa tidak geli. Pada bulan Juli, pada bulan yang sama, izin konstruksi untuk proyek tersebut akhirnya dikeluarkan, Ignasius - mantan kepala eksekutif kereta api yang dikelola oleh negara, Kareta Api - dipecat begitu saja.

Presiden seharusnya sudah mempelajari pelajarannya. Pada pertengahan 2015, dia telah memimpin pemecah-an dari pembangkit listrik Batang Batang yang didanai Jepang di Jawa Tengah senilai $ 4 miliar, hanya untuk menemukan petani setempat masih menolak untuk menjual sebidang tanah.

Pengadilan akhirnya memutuskan hal itu, namun perkeretaapian tersebut tetap tidak berjalan baik meski ada upaya Menteri Negara BUMN Rini Soemarno, yang baru saja tampil Juli lalu untuk mengadakan ground breaking lainnya - yang satu ini merupakan terowongan.

Akan tetapi, dibutuhkan banyak hal untuk mengalahkan keseluruhan keseluruhan kisah Freeport, yang dimulai dengan kesepakatan kerangka kerja tahun lalu yang pada saat itu merupakan kemenangan besar bagi pemerintah Widodo dalam memaksa perusahaan tersebut untuk menyetujui divestasi 51% sahamnya di anak perusahaannya .

Mungkin begitu, tapi sepertinya tidak ada yang memperhatikan bahwa iblis itu ada di cetakan kecil. Sebenarnya, media Indonesia gagal menunjukkan pada saat pertanyaan penting mengenai penilaian dan pengendalian manajemen belum diselesaikan.

Sedikit terkejut kemudian bahwa negosiasi berlanjut, diselingi sering kali dengan pernyataan meyakinkan oleh pejabat pemerintah senior bahwa kesepakatan final akhir hanya sekitar sudut. Sudah lama.

Sejauh ini, setidaknya ada empat tenggat waktu yang diberlakukan pemerintah, semuanya didasarkan pada perpanjangan izin Freeport yang memungkinkannya untuk terus mengekspor konsentrat tembaga dari tambang Grasberg dataran tinggi di Dataran Tinggi Papua. Yang berikutnya adalah di bulan Juni.

Menolak izin tersebut jelas akan merugikan keuntungan perusahaan, namun juga akan memotong secara mendalam pendapatan pemerintah dan, mungkin yang lebih penting, menyebabkan PHK pekerja yang dapat memicu kerusuhan di wilayah Papua yang saat ini sudah tidak stabil.

Dalam pertunjukan dan tayang terakhir, pemerintah minggu lalu secara seremonial menandatangani sebuah nota kesepahaman di mana ia akan menyerahkan 10% saham Freeport Indonesia yang masih perlu diperoleh ke pemerintah provinsi Papua.

Mesin spin pemerintah juga baru-baru ini beralih ke proyek gas alam Marsela di Indonesia bagian timur, yang untuk beberapa alasan, bahkan beberapa politisi senior Indonesia tidak dapat membayangkannya, Widodo ingin dikembangkan di sebuah pulau terpencil yang jarang dihuni.

Mitra usaha patungan Inpex dan Shell telah menyeret kaki mereka, dengan alasan bahwa hanya fasilitas lepas pantai yang masuk akal, mengingat medan di bawah laut dan kurangnya infrastruktur yang ada.

Dengan proyek yang tampaknya limbo, pemerintah mengumumkan awal bulan ini bahwa para mitra tersebut sedang mengerjakan rencana terperinci untuk pabrik darat yang akan selesai pada akhir tahun ini. Tellingly, tidak ada kabar dari salah satu perusahaan.

"Pejabat tersebut berbicara atas nama perusahaan, tanpa perusahaan mengetahui apapun tentang hal itu," kata seorang veteran minyak Indonesia. "Itu politik, tapi bagi saya sebagai industrialis, ini sangat mengganggu."

Raksasa minyak Prancis Total telah mempertahankan kesunyian yang sama dengan diam sejak perusahaan minyak Pertamina yang dikelola negara tersebut mengklaim bahwa perusahaan tersebut ingin kembali ke ladang gas Mahakham, yang harus ditinggalkannya ketika kontraknya berakhir pada Desember lalu.

Sebenarnya, dengan sedikit uang untuk mempertahankan Mahakham, pemerintahlah yang telah menawarkan Total bunga partisipasi 39% yang sedikit lebih tinggi untuk menariknya kembali sebagai mitra di lapangan selama lebih dari 40 tahun.

Widodo juga mengadopsi kecurigaan sapi Yudhoyono, bagian dari program swasembada ekonomi di mana, dengan sedikit perencanaan dan banyak angan-angan, Indonesia berharap bisa menghasilkan semua daging sapi, nasi, gula, jagung dan kedelai sendiri.

Rice planting, South East Asia. Petani Indonesia menanam padi. Foto: iStock / Getty Images
Pada tahun 2015, dengan bangga diumumkan bahwa proporsi impor daging sapi terhadap total konsumsi turun dari 31% menjadi 24%, tanpa ada yang mencatat bahwa orang Indonesia hanya makan 2,7 kilogram per tahun, tingkat per kapita terendah di wilayah ini.

Setahun kemudian, angka tersebut telah meningkat kembali menjadi 32% dan tahun lalu meningkat lagi menjadi 41% dengan harga daging sapi sebesar US $ 10 per kilogram dan pejabat mengetahui dengan jelas: bahwa target swasembada Widodo selama lima tahun adalah sekarang tak terjangkau

Sekali lagi, itu memiliki cincin akrab untuk itu. Dengan mengimpor beras, terlihat hampir sebagai kejahatan di beberapa tempat nasionalistik, pemerintah masa lalu sering dipaksa untuk mengakui (jika ada yang mendengarkan) bahwa kemaslahatan beras dalam swasembada Indonesia hanyalah mitos belaka.

Itu akan memiliki mantan Presiden Soeharto, yang berhasil mencapai swasembada beras pada awal tahun 1980an dengan perencanaan yang matang dan sejumlah program terkoordinasi, bergulir di dalam kuburannya.

Cepat atau lambat, asap dan cermin pasti akan terangkat untuk mengungkapkan realitas yang sulit.

http://www.atimes.com/article/widodo...de-hard-truths

emoticon-Turut Berduka


https://m.kaskus.co.id/post/5a6e9747...7868d3688b4578

Dan ini terjemahannya dari kamar sebelah emoticon-Leh Uga
0
29-01-2018 14:15
Ini nastak ama nasbung udah bisa google translate kan?

emoticon-Leh Uga
0
29-01-2018 14:19
Quote:Original Posted By wa2n43
Tumben orang blue ngomongin yang negatif ttg pakde


Iya.. Biasanya selalu positif... emoticon-Traveller

Quote:Widodo’s smoke and mirrors hide hard truths
0
29-01-2018 14:32
Quote:Original Posted By dmcarthur
As is stated,
Positive Hoax is always accepted,
emoticon-Stick Out Tongue


Nastak baca tulisan indonesia saja masih di eja, malah dikasih artikel bahasa inggris,
Nastak bisa kejang kejang,
emoticon-Stick Out Tongue


Apa lagi nasbung,,, dikasih thread bsa Indo aja Comentar ny gk nyambung
0
29-01-2018 14:36
Quote:Original Posted By filusufkacang
Iya.. Biasanya selalu positif... emoticon-Traveller


baru tau Jakarta Globe media bule emoticon-Gila

oh iya jadi inget gw, inikan dulu editornya ada dikaskus siapa yak lupa gw
Diubah oleh botak.biadabb
0
29-01-2018 14:42
Quote:Original Posted By botak.biadabb
baru tau Jakarta Globe media bule emoticon-Gila


Loh emang ada media bule mengkritik bapak kitah? emoticon-Bingung
Quote:Widodo’s smoke and mirrors hide hard truths
0
29-01-2018 14:44
Media Kafir menyerang jokowi dan memuji suharto.. Hmm..
0
29-01-2018 14:47
Quote:Original Posted By filusufkacang
Loh emang ada media bule mengkritik bapak kitah? emoticon-Bingung


lah emang gw mempermasalahain kritikannya ya?? emoticon-Gila

gambar tadi yang lu bawa itu kan kasus lama yang pernah ada editonya dikaskus
makanya gw heran disebut media bule emoticon-Gila

btw gw baru sadar ada tulisan portal-islam.id
gw kira lu bilang dulu mantan muslim cuman becandaan doang emoticon-Ngakak (S)
Diubah oleh botak.biadabb
0
29-01-2018 14:47
Quote:Original Posted By sun.gohok
Media Kafir menyerang jokowi dan memuji suharto.. Hmm..


Media osang-oseng berusaha menistakan prestasi bapak kitah2.. emoticon-Mad
Diubah oleh filusufkacang
0
Halaman 2 dari 4
icon-hot-thread
Hot Threads
icon-jualbeli
Jual Beli
© 2019 KASKUS, PT Darta Media Indonesia.
All rights reserved.