News
Batal
KATEGORI
link has been copied
Pengumuman! Ikuti Surveynya, Dapatkan Badge-nya! Klik Disini
13321
KASKUS
51
244
https://www.kaskus.co.id/thread/5e60ac8e0577a94f87564201/diskusi-seputar-intelijen---part-2
wah kok jadi susah ya ini yang sempet ilang Lagi liat2 index forum, ada forum militer dan mampir ke thread ini... Sempat terkejut juga karena tiba2 pembicaraannya seakan terputus... :) Setelah baca2, ternyata hilang karena masalah... :) Sedikit inisiatif, ane hanya ingin sedikit membantu... :) maaf kalau tidak berkenan... :) tapi memang sich, tidak terlalu banyak, hanya aja, dari perbincangan yang
Lapor Hansip
05-03-2020 14:38

Diskusi Seputar Intelijen

wah kok jadi susah ya

ini yang sempet ilang

Quote:Original Posted By a.creation
ehm
profile-picture
profile-picture
profile-picture
as1313 dan 30 lainnya memberi reputasi
29
Tampilkan isi Thread
Masuk atau Daftar untuk memberikan balasan
Halaman 204 dari 239
Diskusi Seputar Intelijen - Part 2
05-03-2021 21:44
Pejaten ngapain bikin pertemuan di hotel di Cibubur. Ketemuan sama innova B 1xxx PQP emoticon-Embarrassment

Senopati balok 3 kok masuk mall nya dari sisi luar hotel pake seragam. Ketahuan gak ngeh y ada connecting doornya emoticon-Leh Uga
0 0
0
Diskusi Seputar Intelijen - Part 2
06-03-2021 09:35
Check out this story: Analysis: China has built the world's largest navy. Now what's Beijing going to do with it? https://flip.it/fgT8T2 from Flipboard.

....

Those include ships like the Type 055 destroyer -- which some analysts say betters the US Ticonderoga-class cruisers for firepower -- and amphibious assault ships that could put thousands of Chinese troops near foreign shores.

Where the US stands

While China is expected to field 400 ships by 2025, the goal of the current US Navy shipbuilding plan, a goal with no fixed date, is for a fleet of 355 -- a substantial numerical disadvantage.

That's not to say the US Navy has seen its days as the world's premier fighting force come to an end.

When counting troops, the US Navy is bigger, with more than 330,000 active duty personnel to China's 250,000.

....

Put in a historical perspective, China's shipbuilding numbers are staggering -- dwarfing even the US efforts of World War II. China built more ships in one year of peace time (2019) than the US did in four of war (1941-1945).

"During the emergency shipbuilding program of World War II, which supported massive, mechanized armies in two theaters of war thousands of miles from home, US shipbuilding production peaked at 18.5 million tons annually, and the United States finished the war with a merchant fleet that weighed in at 39 million tons," said Thomas Shugart a senior fellow at the Center for a New American Security and former US Navy captain, in testimony before Congress last month.

"In 2019, during peacetime, China built more than 23 million tons of shipping, and China's merchant fleet ... totals more than 300 million tons," Shugart said.

.....

----- > OMG...... Kuantitas jmlh warship nya AL PLA, pd masa kini trnyata beneran telah bs melebihi jmlh warship milik US navy yg tersebar di brbagai negara di dunia..... Apalg KRI-KRI nya TNI AL nih, gan..... emoticon-Mewek
Diubah oleh yoseful
0 0
0
Lihat 1 balasan
Memuat data ...
1 - 0 dari 1 balasan
Diskusi Seputar Intelijen - Part 2
06-03-2021 14:07
Diubah oleh XinHua.News
0 0
0
Lihat 1 balasan
Memuat data ...
1 - 0 dari 1 balasan
Diskusi Seputar Intelijen - Part 2
06-03-2021 16:28
Check out this story: US Agrees to Release Frozen Iranian Assets in Iraq https://flip.it/i-SiGA from Flipboard.

....

"After the recent visit of the Iraqi Foreign Minister to Iran, the issue of releasing Iranian resources came to an end and Iraqi officials announced that some of these resources were released through various banks."

In remarks on Twitter, he cited Iraqi sources to confirm that Washington had agreed to release Iranian resources at the Trade Bank of Iraq. "Several transactions have taken place," according to Hosseini.

Earlier, Iraqi Foreign Minister Fuad Hussein informed secretary of Iran's Supreme National Security Council Ali Shamkhan that efforts were being exerted to repay debts to Iran "soon."

....

----- > wtf.... Om joe.... Apa yg telah ente lakukan.... emoticon-Najis
Diubah oleh yoseful
profile-picture
fajarxaditya memberi reputasi
1 0
1
Diskusi Seputar Intelijen - Part 2
08-03-2021 07:44
https://news.detik.com/internasional...id-19-di-asean

Menlu China Wang Yi menyatakan keseriusan negaranya membantu Indonesia sebagai pusat produksi vaksin COVID-19. Khususnya di kawasan Asia Tenggara.

"China sudah mengirimkan vaksin COVID-19 kepada negara-negara ASEAN dan membantu Indonesia menjadi pusat vaksin yang bisa memenuhi kebutuhan negara-negara ASEAN," katanya dalam jumpa pers yang digelar di sela-sela Sidang Parlemen China di Beijing pada Minggu (7/3) waktu setempat, seperti dilansir dari Antara, Senin (8/3/2021).

....

Dalam jumpa ratusan awak media domestik dan asing dengan menggunakan video streaming di Media Center China itu, Wang juga menyinggung isu Laut China Selatan. Dia memastikan akan mempercepat konsultasi perihal Kode Etik Laut China Selatan.

"Kami akan memperkuat kerja sama dengan ASEAN untuk mengatasi hambatan-hambatan dan mempercepat konsultasi Kode Etik Laut China Selatan, secara aktif melaksanakan kerja sama maritim demi terpeliharanya perdamaian dan stabilitas kawasan dalam jangka panjang," ujarnya.

---- > lho, kok.... Mlh jd bgini, sih..... emoticon-Hammer2
Diubah oleh yoseful
0 0
0
Diskusi Seputar Intelijen - Part 2
08-03-2021 13:21
Memasuki tahun keempat kepemimpinan Anies, realisasi program rumah DP Rp 0 baru 0,26 persen atau 780 rumah dari target awal menyediakan 300.000 rumah selama lima tahun. Rumah yang sudah dibangun terletak di Klapa Village, Pondok Kelapa, Jakarta Timur, dalam bentuk rusunami atau rumah susun sederhana milik.

Minimnya realisasi pembangunan rumah DP Rp 0 ini sempat disoroti oleh anggota DPRD DKI Jakarta Eneng Malianasari pada akhir tahun lalu. "Ini sudah masuk tahun keempat, targetnya 300.000 rumah, tapi 1.000 saja belum tercapai," kata Eneng saat dihubungi melalui telepon.

Saat awal menjabat, Anies menargetkan penyediaan 300.000 rumah dalam lima tahun, atau 60.000 rumah per tahun.

Namun, dalam pembahasan Kebijakan Umum Anggaran Plafon Prioritas Anggaran Sementara (KUA-PPAS) 2021, tidak muncul anggaran untuk pembangunan rumah DP Rp 0. "(Pembangunan) rumah DP Rp 0 tidak muncul di anggaran, tetapi justru pengadaan lahan terus-menerus. Yang kita sayangkan lahannya terus dibeli, tapi tidak dibangun," kata dia.

Tidak laku

Di samping mengalami kendala pembangunan, program rumah DP Rp 0 ternyata juga mengalami kendala penjualan. Setahun setelah dibuka, baru 32 persen dari total 780 unit rumah yang berhasil dijual.

Banyak warga sebenarnya sudah mendaftar untuk menempati unit di Klapa Village tersebut. Hanya saja, permohonan kredit mereka ditolak Bank DKI. Penolakan terjadi lantaran calon pembeli, yang memiliki gaji setidaknya Rp 7 juta per bulan, juga mempunyai tanggungan kredit lain yang belum dilunasi.

Rata-rata memiliki tanggungan cicilan lain, seperti kredit sepeda motor. Beberapa juga memiliki pinjaman online.

http://megapolitan.kompas.com/read/2...ganjal-korupsi

---- > weks..... Trnyata bgitu toh, asli nya...... emoticon-Ngakak emoticon-Wakakaemoticon-Wkwkwk
Diubah oleh yoseful
0 0
0
Lihat 1 balasan
Memuat data ...
1 - 0 dari 1 balasan
Diskusi Seputar Intelijen - Part 2
08-03-2021 13:56
Presiden bicara tentang BPPT dan AI...
Yah jelas banyak yg nyinyir yg ketawa. Tapi yg lucu, berita ghosting si itu bisa trending dan geser berita anu yg khudets ah

Bersamaan dengan
Curhat Markle yg jadi trending. Sedikit dinginin suasana pandemi. Apa ini algoritma Ai? "Feeding informasi" ke publik akan mudah kalo segmen ( media misal nya)terkait terintegrasi dengan "pusat" .

Mengleng sudah pake AI lho, yg kita tahu si buat scoring card citizen mereka.
profile-picture
AgakGUndulS memberi reputasi
1 0
1
Diskusi Seputar Intelijen - Part 2
08-03-2021 14:25
Pada ngomongin big data dan AI tapi beli mainframe aja g kuat emoticon-Leh Uga
0 0
0
Lihat 1 balasan
Memuat data ...
1 - 0 dari 1 balasan
Diskusi Seputar Intelijen - Part 2
08-03-2021 14:50
Check out this story: US will finally strike back against Russia for hacking American government agencies https://flip.it/c87fRA from Flipboard.

....

It's the first move against Russia in years as former President Donald Trump was never capable of holding Russia accountable. "The issue has taken on added urgency at the White House, the Pentagon and the intelligence agencies in recent days after the public exposure of a major breach in Microsoft email systems used by small businesses, local governments and, by some accounts, key military contractors," the report explained.

In that case, Microsoft identified China as the intruder in the system, but the Pentagon and national intelligence agencies have not done so publicly. "The White House is undertaking a whole of government response to assess and address the impact" of the Microsoft hack, a statement from the White House said.

It's possible that if state-sponsored hackers in China are concluded to be behind the attack on Microsoft, Biden could also act against China. "I actually believe that a set of measures that are understood by the Russians, but may not be visible to the broader world, are actually likely to be the most effective measures in terms of clarifying what the United States believes are in bounds and out of bounds, and what we are prepared to do in response," said Jake Sullivan, Biden's national security adviser.

--- > om joe mau balas dendam thd om putin n paman xi via peretasan massal...... Mlh muncul ke publik...... emoticon-Ngacir2
Diubah oleh yoseful
0 0
0
Diskusi Seputar Intelijen - Part 2
08-03-2021 21:04
Check out this story: Diplomats Warned of a Coronavirus Danger in Wuhan—2 Years Before the Outbreak https://flip.it/YmJsLf from Flipboard.

....

After consultations with experts, some U.S. officials came to believe that this Beijing lab was likely conducting coronavirus experiments on mice fitted with ACE2 receptors well before the coronavirus outbreak—research that they hadn’t disclosed and continued not to admit to. In its January 15 statement, the State Department alleged that although the Wuhan Institute of Virology disclosed some of its participation in gain-of-function research, it has not disclosed its work on RaTG13 and “has engaged in classified research, including laboratory animal experiments, on behalf of the Chinese military since at least 2017.” That, by itself, did not help to explain how SARS-CoV-2 originated. But it was clear that officials believed there was a lot of risky coronavirus research going on in Chinese labs that the rest of the world was simply not aware of.

“This was just a peek under a curtain of an entire galaxy of activity, including labs and military labs in Beijing and Wuhan playing around with coronaviruses in ACE2 mice in unsafe labs,” the senior administration official said. “It suggests we are getting a peek at a body of activity that isn’t understood in the West or even has precedent here.”

This pattern of deception and obfuscation, combined with the new revelations about how Chinese labs were handling dangerous coronaviruses in ways their Western counterparts didn’t know about, led some U.S. officials to become increasingly convinced Chinese authorities were manipulating scientific information to fit their narrative. But there was so little transparency, it was impossible for the U.S. government to prove, one way or the other. “If there was a smoking gun, the CCP buried it along with anyone who would dare speak up about it,” one U.S. official told me. “We’ll probably never be able to prove it one way or the other, which was Beijing’s goal all along.”

Back in 2017, the U.S. diplomats who had visited the lab in Wuhan had foreseen these very events, but nobody had listened and nothing had been done. “We were trying to warn that that lab was a serious danger,” one of the cable writers who had visited the lab told me. “I have to admit, I thought it would be maybe a SARS-like outbreak again. If I knew it would turn out to be the greatest pandemic in human history, I would have made a bigger stink about it.”

---- > yeah.... PKT mmg pandai bermain drama ala playing victim n tukang cari kambing hitam ..... apalg, Paman donal sdh prnh di kasih info sejak 2017, tp mlh cuek bebek.... hingga akhirnya nasi sdh jd bubur...... emoticon-Hammer2

Btw....

Meghan markle = PKT --- > sesama tukang playing victim n tukang cari kambing hitam....... emoticon-Najis
Diubah oleh yoseful
0 0
0
Diskusi Seputar Intelijen - Part 2
09-03-2021 20:00
ada yg monitor kapal induk asing dan uindent aircraft dgn sq number gonta-ganti di wilayah toli2?
0 0
0
Lihat 1 balasan
Memuat data ...
1 - 0 dari 1 balasan
Diskusi Seputar Intelijen - Part 2
10-03-2021 09:35
https://finance.detik.com/berita-eko...-minta-dia-mau

Menko Kemaritiman dan Investasi Luhut Binsar Pandjaitan menepis anggapan dirinya menjadi antek China. "Orang bilang dulu saya anteknya China, dalam hati saya bilang, nenek kau antek China. Emang lu bisa beli gue? Saya itu ya, mana yang bisa memberikan keuntungan bagi Republik ini? Itu akan dekati dengan baik, Amerika juga begitu," kata Luhut dalam Rakernas BPPT 2021, Selasa (10/3/2021).

Luhut bilang teknologi di Indonesia masih ketinggalan jauh dan bagaikan dimulai dari nol. Maka dari itu, negara yang mau berbagi teknologi harus didekati. Salah satunya, China.

Dia menyebutkan, China tidak pelit berbagi teknologi, apa saja yang diinginkan Indonesia pasti akan diberikan. "Kita ini mulai dari nol, maka kita harus bisa leapfrog, untuk bisa leapfrog kita nempel dulu biar bisa loncat. Itu lah kenapa kita datang sama Tiongkok. Dia sangat generous berikan teknologinya, apa saja yang kita minta itu dia mau," tegasnya.

---- > tp, dr dulu sampe skrg.... PKT tetap ngotot tuk mau mncaplok laut natuna utara seutuhnya tuh, serta tak mau melepas klaim nya tsb.... lord luhut..... emoticon-Ngacir2
Diubah oleh yoseful
0 0
0
Diskusi Seputar Intelijen - Part 2
10-03-2021 12:50
Papuans whose island has been offered up as a potential launch site for Elon Musk’s SpaceX project have told the billionaire Tesla chief his company is not welcome on their land, and its presence would devastate their island’s ecosystem and drive people from their homes.

Musk was offered use of part of the small island of Biak in Papua by Indonesian president Joko Widodo in December.

An Indonesian government representative told the Guardian this week the planned spaceport was being developed in consultation with the Papuan government and local communities, and that Biak’s development as a “Space Island” would “bring positive economic impacts” for islanders.

But Papuans on Biak are fiercely opposed, arguing a space launchpad will drive deforestation, increase Indonesian military presence, and threaten their future on the island. A tribal chief on the island, Manfun Sroyer, said he feared Papuans will be forced from their homes. “This spaceport will cost us our traditional hunting grounds, damaging the nature our way of life depends on. But, if we protest, we’ll be arrested immediately.”

Russia’s space agency, Roscosmos, also aims to develop a large rocket launch site on Biak island by 2024. “In 2002, Russians wanted our land for satellite launches. We protested and many were arrested and interrogated… now they’ve brought it back, and this harassment and intimidation is still going on,” Manfun Sroyer said.

--- > hmm, spt nya para warga lokal di sono, yg protes atas rencana elon musk n om putin di biak itu, mgkn gara2 upetinya kurang bnyk dr pemda n pempus nya...... emoticon-Ngacir
Diubah oleh yoseful
profile-picture
jendralbuluk memberi reputasi
1 0
1
Diskusi Seputar Intelijen - Part 2
10-03-2021 14:01
The chance to understand China is passing

When Wasserstrom, the US-China specialist, went to graduate school in the early 1980s, it was normal for authors on China to not have recently traveled to the country, which for decades had been sealed to foreigners. "There was a whole period when the major works in the field in English were produced by people who did their research in Taiwan, or interviewed refugees or emigres in Hong Kong," Wasserstrom says. "Just as in some ways, Xi Jinping is a throwback to China being a place with a personality cult," what is occurring now in the academic space "is a kind of throwback to another time," he adds, as scholars feel less willing to travel there and are finding it harder to access sensitive sites and groups when they do make it in.

Lev Nachman, a PhD candidate at UC Irvine and visiting scholar at National Taiwan University, says undertaking research in China is now a "much more complicated goal" than it was five or six years ago. "A lot of the new advice we are getting, as graduate students, is to do a project that does not require you to necessarily do fieldwork in China," he says, because access to archives and interviewees is difficult. "And now we just have to imagine that the difficulty has been turned up to 10, along with a risk of personal safety."

Last year, Trump issued an executive order to cancel within China and Hong Kong the Fulbright exchange program, which sends some of the brightest US minds around the world -- a particularly striking move given the first Fulbright agreement with any nation was signed in Nanjing in eastern China in 1947 -- before the Communist takeover of the mainland -- to educate Chinese students in the US.

With fewer academics willing to travel to China, and those who do make it after the coronavirus pandemic encountering a more closed nation, the result could be fewer Western minds reporting on and studying China firsthand at a time when, arguably, the world has never had a greater need to understand the country.

Wasserstrom adds that perhaps the newest wrinkle in this China story is it is no longer possible to peer into the mainland from Hong Kong, where academic study and freedom of speech has also been targeted in the past year under the national security law.

Recently, Baptist University in Hong Kong canceled a photography exhibition, which featured images of the local pro-democracy demonstrations, due to "security concerns. Books by democracy figures have been removed from public libraries, now deemed illegal under the security law. "I used to assume that if I couldn't go to the mainland, I would just go to Hong Kong more often," says Wasserstrom. "And now I feel that actually Hong Kong isn't safe, either."

--- > di bawah kekaisaran paman xi, PKT kini semakin rajin, tuk menjadikan beberapa WNA dr kaum bule barat, sbg sandera politik dgn berbagai alasan yg disengaja n di buat2...... emoticon-Takut (S)
Diubah oleh yoseful
0 0
0
Diskusi Seputar Intelijen - Part 2
11-03-2021 06:35
https://news.detik.com/berita/d-5488...ngajaran-agama

Frasa agama yang tidak ada dalam draf visi Peta Jalan Pendidikan 2020-2035 menjadi sorotan masyarakat. Mendikbud Nadiem Makarim pun kaget perihal polemik ini.

Nadiem pun mengatakan akan kembali memasukkan frasa agama ke visi Peta Jalan Pendidikan. Sebab, menurutnya, banyak pihak menilai polemik frasa agama menjadi hal yang penting.

"Tapi ternyata frasa agama penting untuk beberapa unsur masyarakat. Ya sudah nggak apa-apa. Kita masukin lagi. Jadi nggak ada masalah, case closed ya mengenai ini," ujarnya.

--- > well...... visionary nadiem sdh sngt bgs, pelajaran agama mmg hrs nya tuk pribadi2 saja, bukan tuk jd tujuan utama pelajaran di dlm sekolah2 negeri..... RI hrs sepenuh nya jd negara sekuler, bukan spt skrg ini, setengah sekuler setengah agamis.... Krn sdh lama trbukti, pelajaran agama di RI, knyataan nya kini mlh lbh bnyk jd alat tuk menekan minoritas oleh mayoritas, baik langsung n tak langsung.... emoticon-Hammer2
Diubah oleh yoseful
profile-picture
jendralbuluk memberi reputasi
1 0
1
Diskusi Seputar Intelijen - Part 2
11-03-2021 10:12
Isu Xinjiang bukan titik didih eskalasi.
Virus mengleng itu titik didih aslinya
Coverupnya diluar luar biasa ya , kayanya damai diluar padahal anu emoticon-Leh Uga

Meski masih sumir, tapi orang bohong itu psikologis nya jelas

Mengleng berusaha keras Denial, sementara Quad belum ada bukti kuat otentik. Kalo mau lihat aslinya gimana, ya cek aja Guam, katanya ikan lumba lumba disono ,ada plan long range missile punya kandang baru. Myanmar mungkin bisa dilihat juga

Aussie - warga mengleng ozy udah mulai bingung disuruh milih ozy ato tanah air.

Jangan sampe aja ada bukti otentik sahih kalo coronavirus itu intentional bioweapon. Pecah bener ntar dah semuanyaemoticon-Leh Uga
0 0
0
Lihat 1 balasan
Memuat data ...
1 - 0 dari 1 balasan
Diskusi Seputar Intelijen - Part 2
11-03-2021 10:18
Ngelepas aturan limbah batubara dari daftar limbah B3? Oh boy, itu jelas yg nyeponsorin Cina. Plot biar Indo diembargo barat terus Cina bisa jadi buyer tunggal batubara Indo. Plot sederhana gini aja ga bisa nganalisis. Sontoloyo tenan.

Dari Cina diembargo batubara ama Aussie terus lirik Indo aja udah jelas bakaln ada intrik kek gini. Eh kok ya masih dimakan bulat bulat. Sono untung sini buntunglah jelas.

Sak istana isine gadungan kabeh po? Nobody has a sane mind anymore, eh?
Diubah oleh HarsoMukmiin
profile-picture
cahmeneng memberi reputasi
1 0
1
Lihat 3 balasan
Memuat data ...
1 - 0 dari 3 balasan
Diskusi Seputar Intelijen - Part 2
11-03-2021 13:12

Charlie (all rights reserved for Master KC, 2020)

Sergeant Lismer Malau fished some franc to settle his bill before exiting the café. As he headed down the crowded alley in the Latin Quarter, he thrust his hands into his pockets to help ward off the cold. The afternoons in Paris were still far too chilly for his liking. At a fast clip, he headed over one of the stone bridges spanning the River Seine in the direction of the Notre Dame Cathedral. Halfway across, he paused, peered down at the boat traffic, then doubled back.

The first tail, about thirty paces behind, stopped in his tracks and pretended to check his watch. The second tail, on the opposite side of the bridge, also paused amidst the flow of tourists. Lismer made mental notes of their attire and then re-entered the maze of cobblestone alleyways in the Latin Quarter. Ducking into a souvenir shop, he watched as both of his surveillants, oblivious to his ruse, race past.

Waiting an extra minute, Lismer emerged from the shop and made a beeline for the Sorbonne. Every block he paused and, using reflections off shopfront windows to his advantage, scanned his rear. Confident he had lost his tails, Lismer reached the front of the university’s main building before allowing himself the luxury of rest.

His confidence proved misplaced. Half a block away, the third tail crossed Rue des Ecoles. And directly across the street, the fourth tail, who had somehow managed to remain invisible thus far, flashed the sergeant a grin. Lismer held up two fingers for both to see and then once again set off at a brisk pace. They had two more hours to go until sunset. The cat-and-mouse game began anew.
Diubah oleh dormanbokir
0 0
0
Diskusi Seputar Intelijen - Part 2
11-03-2021 15:40
Lebih baik dekat dengan china selama kerjasamanya menguntungkan, barat hanya akan memaksa ideologi peminis, homok dan kebohongan perubahan iklim ke negara2 lain.

Kepemimpinan wanita terbukti merusak dan indonesia masih butuh batu bara untuk mengaliri listrik ke rumah rakyat dan industrinya.
0 0
0
Diskusi Seputar Intelijen - Part 2
11-03-2021 15:42
Tetap budayakan wanita dirumah .
0 0
0
Lihat 1 balasan
Memuat data ...
1 - 0 dari 1 balasan
Halaman 204 dari 239
icon-hot-thread
Hot Threads
obrolan-hangat-logo
Obrolan Hangat
Copyright © 2021, Kaskus Networks, PT Darta Media Indonesia