News
Batal
KATEGORI
link has been copied
43
KASKUS
51
244
https://www.kaskus.co.id/thread/5dde7fbff4d69554f9609ffd/kenapa-indonesia-miskin
Why Is Indonesia Poor? JAKARTA — Indonesia is a sprawling nation made up of thousands of islands in Southeast Asia and is home to the world’s third-largest democracy. The nation has had robust GDP growth and is one of the world’s largest economies. However, poverty is a major issue in Indonesia. Eleven percent of the population lives in poverty and an additional 40 percent of Indonesians are
Lapor Hansip
27-11-2019 20:53

Kenapa Indonesia Miskin?

Why Is Indonesia Poor?

JAKARTA — Indonesia is a sprawling nation made up of thousands of islands in Southeast Asia and is home to the world’s third-largest democracy. The nation has had robust GDP growth and is one of the world’s largest economies. However, poverty is a major issue in Indonesia. Eleven percent of the population lives in poverty and an additional 40 percent of Indonesians are living just above the poverty line. So why is Indonesia poor?

A significant cause of poverty in Indonesia is a lack of adequate infrastructure. Much of Indonesia’s existing infrastructure is of poor quality and the country is lacking roads, harbors, airports and resources for power generation. Infrastructure is also very difficult to build and maintain due to the country’s geography and frequent natural disasters in the form of floods, earthquakes, volcanic eruptions and tsunamis. As a result, transportation and energy costs are high and discourage foreign investment in the country.

Current infrastructure is also not meeting the needs of Indonesia’s rural population, where poverty is most concentrated. Many rural farmers live in isolated villages that lack paved roads and transportation services that could give them greater market access. These areas are also deprived of education, sanitation, healthcare and financial services. Isolation from these services has caused Indonesians working in informal agriculture to be twice as likely to be poor than workers in other industries and has led to high rates of malnutrition and maternal mortality in rural areas.

Why is Indonesia poor? Another key cause is the country’s growing income inequality. While Indonesia’s growing economy has helped lift nine million people out of poverty over the last decade, Indonesia’s poor have not seen the benefits that Indonesia’s wealthy have. Industries such as mining, telecommunications and financial services have been rapidly expanding, but these industries are less reliant on labor so many urban Indonesians are unemployed.

Agriculture is a more labor-intensive industry, employing 35 percent of Indonesians, but it has experienced very slow growth in comparison. These changes to the economy have also created a widening income gap between Indonesians with access to education and Indonesians with very limited access. Indonesia’s lack of adequate infrastructure also keeps Indonesia’s poor from accessing the same opportunities that the wealthy have. Income inequality is detrimental not just to the poor, but the country at large. The World Bank has found that countries with greater income equality experience faster growth and stronger stability.

A final key factor to answering the question ‘why is Indonesia poor?’ is the nation’s vulnerability to price shocks. Because 40 percent of Indonesians are just above the poverty line, a sharp rise in inflation is all that’s needed to send many into poverty. Food prices are especially volatile since harsh weather conditions and natural disasters can frequently disrupt agricultural production. Poor infrastructure has also made the costs of food 50-70 percent higher in Indonesia than in neighboring countries. The impact of higher food prices, especially for staples like rice, is extremely damaging to the poor and near poor in Indonesia since they spend more than half of their income on food.

Indonesia has a lot of challenges ahead, but there are reasons to remain optimistic about its growth. GDP is growing by 5 percent, one of the highest growth rates of emerging market economies, and the government has made numerous reforms to spend more on infrastructure and social services. Hopefully with continued growth and reform, Indonesia can continue to rise out of poverty.

Carson Hughes

https://www.borgenmagazine.com/why-i...ndonesia-poor/




Ternyata bos taksi malaysia benar dan berkata jujur.

Indon adalah negara miskin emoticon-Bedug
profile-picture
profile-picture
profile-picture
jeffrey.maulana dan 3 lainnya memberi reputasi
4
Masuk atau Daftar untuk memberikan balasan
Halaman 1 dari 3
Kenapa Indonesia Miskin?
27-11-2019 20:56
ya karna ga kaya emoticon-Hammer2
profile-picture
profile-picture
profile-picture
lonelylontong dan 2 lainnya memberi reputasi
3 0
3
Kenapa Indonesia Miskin?
27-11-2019 21:03
mintak investasi dari saudi udah, dari china udah........

Kenapa jokowi gak mintak investasi dari Vatikan? Jerusalam? emoticon-Roll Eyes (Sarcastic)
profile-picture
scorpiolama memberi reputasi
1 0
1
Kenapa Indonesia Miskin?
27-11-2019 21:06
kaya....ditilepin jadi gembel....susah hidup jadi kadrun deh.
profile-picture
bajier memberi reputasi
1 0
1
Kenapa Indonesia Miskin?
27-11-2019 21:09
indonesia kere karena agama nya nyuruh hambur2kan uang demi kunci surga, pdhal kondisi mereka pas pasan, di tambah kunci surga, di janjikan rejeki diganti sama Odin Maha Kuasa, tambah nyungsep lah
profile-picture
profile-picture
profile-picture
Jagardo dan 5 lainnya memberi reputasi
6 0
6
Kenapa Indonesia Miskin?
27-11-2019 21:16
saat SD dulu guru selalu bilang negeri kita ini kaya
profile-picture
scorpiolama memberi reputasi
1 0
1
Kenapa Indonesia Miskin?
27-11-2019 21:17
Gegara kadrun selalu nolak investasi asing dan aseng.. Ga mau dibangun, ga rela dipintarkan.. Tapi ga pernah nolak turunan timteng yang ngerebut mata pencaharian mereka disini.. Justru rela jadi babu para pengusaha TimTeng..
profile-picture
profile-picture
profile-picture
ridonculous dan 3 lainnya memberi reputasi
4 0
4
Lihat 1 balasan
Kenapa Indonesia Miskin?
27-11-2019 21:19
karena banyak entrepreneur yang kurang di berikan perhatian oleh pemerintah indonesianpadahal kita bisa saja jadi negara maju
profile-picture
profile-picture
rgenpeninsula dan scorpiolama memberi reputasi
2 0
2
Kenapa Indonesia Miskin?
27-11-2019 21:20
opo to ki...
0 0
0
Kenapa Indonesia Miskin?
27-11-2019 21:29
udah miskin,.. radikal pulak.

resep sempurna menuju jurang kehancuran
profile-picture
profile-picture
profile-picture
stygiant dan 2 lainnya memberi reputasi
3 0
3
Kenapa Indonesia Miskin?
27-11-2019 21:29
Gak cm miskin tp jg gak punya harga diri.
profile-picture
bajier memberi reputasi
1 0
1
Kenapa Indonesia Miskin?
27-11-2019 21:33
satu lagi alasannya...
overpopulated...
terlalu banyak beranak-pinak...
emoticon-Leh Uga
profile-picture
profile-picture
profile-picture
abahsange69 dan 2 lainnya memberi reputasi
3 0
3
Lihat 1 balasan
Kenapa Indonesia Miskin?
27-11-2019 21:33
Karena doyan dagang di trotoar dan gak mau berkembang, gak mau punya ruko sendiri.emoticon-Embarrassment
Gak mau bayar pajak sama bikin NPWP, padahal hasil Dagang di trotoar bisa Sampe 10-15 juta per bulan emoticon-Embarrassment
Uangnya gak mau simpen di rekening, dibilang banyak Ribayyyy emoticon-Big Grin
profile-picture
profile-picture
profile-picture
rgenpeninsula dan 2 lainnya memberi reputasi
3 0
3
Kenapa Indonesia Miskin?
27-11-2019 21:34
udah merasa punya kavling syurga, tp tetep serakah dunia. pgn kerja gampang, gaji naik terus tp ogah kasih imbal balik
profile-picture
profile-picture
profile-picture
rgenpeninsula dan 2 lainnya memberi reputasi
3 0
3
Kenapa Indonesia Miskin?
Lapor Hansip
27-11-2019 21:36
Balasan post apollion
Quote:Original Posted By apollion
satu lagi alasannya...
overpopulated...
terlalu banyak beranak-pinak...
emoticon-Leh Uga


kalo menurut jokowi .... bonus demografi emoticon-Wakaka emoticon-Wakaka emoticon-Wakaka

Kenapa Indonesia Miskin?
profile-picture
profile-picture
stygiant dan apollion memberi reputasi
2 0
2
Kenapa Indonesia Miskin?
27-11-2019 21:40
sangat disayangkan bonus demografi kwalitas rendahan.... akhirnya jadi beban juga kan? emoticon-Wkwkwk
profile-picture
PenggilaMudik memberi reputasi
1 0
1
Kenapa Indonesia Miskin?
27-11-2019 21:44
yg loe sorot bagian yg kismin
Cobak bagian para kaya raya khan nanti omongan nya jadi beda, Indonesia adalah negara kaya emoticon-Ngakak
0 0
0
Kenapa Indonesia Miskin?
27-11-2019 21:52
Pertahanan. 127,4 triliun
PUPR 120,2 triliun
POLRI. 90, triliun
Agama. 65,1 triliun
Kemenristek 42,2 triliun
Kemendikbud 35,7 triliun

sumber

Artinya apa?
Artinya Agama jauuu...hhh lebih penting daripada riset teknologi dan pendidikan.

Nggak usah nastak, nasbung, kampret, cebong dalam hal ini. Apapun partai yang menang, apapun golongan yang berkuasa, bakal tetap mementingkan agama daripada kemenristek dan pendidikan emoticon-Ngakak (S)

Jadi ya nikmati saja
Nggak usah ngiri sama negara lain!

Negara lain riset, teknologi, pendidikan itu ranahnya udah sangat utama!

Peralatan militer high tech tergantung dari penguasaan teknologi dan SDM berkualitas

Pertanian yang maju bisa panen berkali-kali hasil melimpah itu tergantung penguasaan teknologi dan SDM berkualitas

Amerika saja saking berlebihan dana buat militer akhirnya kelebihan dana itu larinya ke mana?

Ke agama?
Dikasih ke orang-orang mlarat amerika?

Tidak!
Lagi-lagi kelebihan dana militer tersebut dialihkan ke riset teknologi dan peningkatan SDM yang mana riset teknologi dan peningkatan SDM sudah ada anggarannya sendiri tapi ditambah lagi.

Nggak heran apa yang ada sekarang ini pasti asalnya dari proyek militer Amerika. Komunikasi, Internet, rekayasa pertanian yang kita nikmati sekarang adalah dari proyek militer Amerika.

Loh kenapa kelebihan dana tersebut tidak buat orang-orang mlarat amerika yang jumlahnya buanyak?

Karena ngasih duid ke orang-orang miskin hanya bisa menyelamatkan mereka dalam hitungan hari saja. Tapi dengan ngasih kelebihan dana ke riset teknologi & pengembangan SDM bisa menyelamatkan rakyat ratusan tahun hingga ribuan tahun. Toh akhirnya seluruh dunia ini kecipratan untung dari kemajuan teknologi yang sumbernya dari kelebihan dana militer Amerika.

Internet bikin makin banyak milyarder baru

Semakin banyak milyarder baru, bikin makin berkurang pengangguran

Rekayasa pertanian bikin kebutuhan pangan seluruh dunia tercukupi

emoticon-Cool
profile-picture
profile-picture
profile-picture
stygiant dan 14 lainnya memberi reputasi
15 0
15
Lihat 5 balasan
Kenapa Indonesia Miskin?
Lapor Hansip
27-11-2019 22:00
Diubah oleh adhityayodha
0 0
0
Kenapa Indonesia Miskin?
27-11-2019 22:37
negara kaya yg miskin atau negara miskin yg kaya nih jadinya
0 0
0
Kenapa Indonesia Miskin?
27-11-2019 22:38
260 juta kalo yang kaya banget 10% aja udah deket2 sama total jumlah penduduk malaysia tuh...

terlepas ada misalnya 100 juta yang miskin dan 10 juta miskin banget...
0 0
0
Halaman 1 dari 3
icon-hot-thread
Hot Threads
obrolan-hangat-logo
Obrolan Hangat
Copyright © 2020, Kaskus Networks, PT Darta Media Indonesia